De la prima femeie căpitan în Star Trek la lupta pentru viață în criza de sarcină. Povestea emoționantă a actriței Kate Mulgrew
19.07.2021
3 august: Webinar „Consilierea femeilor în criză de sarcină prin metoda LOVE”
02.08.2021
Show all

Lavinia Stan: „Ce fac atunci când nu mai pot? Cum se instalează acest «Nu mai pot!»?

Oboseala cronică, epuizarea, senzația de sufocare sunt doar câteva dintre stările cu care se confruntă multe dintre mame, fie că au născut recent, fie că au unul sau mai mulți copii. Ce faci atunci când nu mai poți? Cum reușești să te odihnești și să-ți recapeți puterile în momentele dificile? În webinarul de mai jos vei găsi câteva răspunsuri și soluții oferite de Lavinia Stan, mamă a 6 copii și coach parental.

Iată câteva fragmente:

Trebuie să urmărim gândirea și acțiunile care ne duc în acest punct. Când spunem „Nu mai pot!” deja vorbim despre o senzație de sufocare, de copleșire a minții sau de oboseală cronică.

Sunt persoane care ajung să experimenteze oboseala cronică pentru că își propun să îndeplinească toate sarcinile de acasă și de la locul de muncă, fără să delege alte persoane care să preia din responsabilități. Este copleșitor să încerci să le faci pe toate bine, mai ales când vorbim despre familii cu copii. Acești oameni nu știu sau nu vor să ceară ajutor, ajungând să fie epuizați din toate punctele de vedere. Dacă ajungi la acest sentiment înseamnă că ceva din modul în care faci lucrurile nu este productiv și că, de fapt, îți complici viața.

Epuizarea instalată la o femeie tânără, care este și mamă, vine din lipsa de odihnă, din lipsa timpului personal și a îngrijirii personale. Într-o familie este imperios necesar ca membrii familiei să își recunoască eforturile unii altora și să fie atenți, să se menajeze reciproc, ca niciunul să nu acumuleze frustrări în urma suprasolicitării și epuizării.

Acest „Nu mai pot!” poate să apară în diverse situații, precum traumele. Sentimentul pierderii părinților, care este unic. Se produc niște schimbări în urma unei astfel de întâmplări, însă, din traumele pe care le experimentăm, putem face lucruri constructive, cum ar fi să punem toată furia și durerea în ceva ce poate schimba viața oamenilor în bine.
Senzația de sufocare poate dispărea în urma unor exerciții de gândire pozitivă și identificare a părților bune din fiecare om sau situație. Simplificăm alegerile, cerem ajutor și acasă și la serviciu, iar în momentul în care tristețea se instalează trebuie să căutăm ajutor: la duhovnic, psiholog, coach.

Dacă ni se pare că viața noastră este complicată, înseamnă că trebuie schimbat ceva la fabrica de gânduri, ceva ce nu funcționează corect. Poate fi vorba despre zona de confort în care se află o persoană, care nu trebuie catalogată ca fiind leneșă, ci trebuie înțeleasă. Mintea persoanei respective se simte în siguranță în acea zonă de confort.

Bine de reținut:
• Cea mai bună rețetă este odihna;
• Trebuie să cerem ajutor;
• Trebuie să ne formăm o gândire pe termen lung. Putem fi copleșiți de sistemul de gândire produs până acum, însă vestea bună este că acesta poate fi schimbat prin simplificarea vieții.

Lavinia Stan a susținut peste 100 de webinarii gratuite în cadrul proiectului „Discută probleme de familie cu Lavinia Stan”, organizat de Asociația România pentru viață. Webinariile pot fi urmărite pe paginile de Facebook România pentru viață și Trinitas TV.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *