14 iulie – Concert Trei Parale pentru copiii cu sensibilitate acustică
13.07.2018
Cum să eviți cele mai frecvente greșeli în alăptare
21.08.2018
Show all

7 recomandări pentru femeile afectate de depresie post-natală

– Fiți îngăduitoare cu propria persoană. Asigurați-vă că vă îndepliniți nevoile de bază ale organismului, încercați să dormiți, să mâncați bine și să nu vă lăsați copleșite de vina resimțită, deoarece nu înseamnă că nu vă descurcați bine ca mame sau că nu vă iubiți copiii;

– Nu aveți așteptări prea mari de la voi înșivă. Este suficient să vă dați jos din pat și să vă rezolvați treburile zilnice. Cereți ajutorul când nu mai faceți față, la prieteni sau la familie.

– Împărtășiți-vă sentimentele. Povestiți unei persoane apropiate ce simțiți, alaturați-vă unui grup de sprijin sau discutați cu alte mame care au trecut printr-o situație similară. Este important să explicați și partenerului trăirile voastre pentru a vă putea fi alături;

– Acordați-vă timp pentru mici plăceri. Fie că este vorba de o ședință de cumpărături, citirea unei cărți sau vizionarea unui film, câteva momente de relaxare zlinică pot face minuni;

– Odihniți-vă. Rutina îngrijirii constante a unui nou-născut vă poate lăsa epuizate, mai ales că somnul nu mai poate să se desfășoare după același program ca înainte. Trebuie să vă odihniți și voi; rugați o rudă sau un prieten să vă ajute cu bebelușul timp de o oră zilnic;

– Ieșiți în natură. Fie cu căruciorul, fie la o plimbare în brațe cu cel mic, ajută să ieșiți afară și să respirați aer curat. O conversație plăcută cu o cunoștință reprezintă, de asemenea, o metodă facilă de relaxare;

– Încetiniți ritmul activităților. Rezistați tentației de a spăla haine cât timp doarme bebelușul și de a vă ocupa de alte treburi casnice. Odihniți-vă cât mai mult și nu vă îngrijorați, în scurt timp veți reuși să intrați într-un program normal. (Autor Irina Olteanu, nastenatural.ro)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Chat